21.8.2011

Päivä, jolloin sivistys astui elämäämme

Tänään herättiin jopa suht. ajoissa, joten ehdimme aamupalalle. Alkupäivä meni miettiessä mitä tänään tehtäisiin. Päädyimme lopputulokseen, että menemme eläintarhaan mutta kello oli jo niin paljon että ei oltaisi ehditty kiertää koko paikkaa ennen sulkemisaikaa.

Itselaukaisimella otettu yhteiskuvayritys.

Bongattiin sitten miun opaskirjasta Western Australian Museum-niminen paikka, josta löytyi vaikka mitä kiinnostavaa. Paikallista eläimistöä täytettynä, sekä muutama eläväkin matelija. Huomenna olisi sitten tarkotus nähdä niitä isompiakin otuksia elävänä. Museossa oli myös näyttelyt liittyen aboriginaalien historiaan sekä maailmankaikkeuden syntyyn. Museokierroksen jälkeen käytiin museon matkamuistomyymälässä, ja ensimmäiset 5 dollaria tuli tuhlattua saippuaan. Se lähtee jollekin Suomeen tuliaisiksi.

Yeaaah, sammakko aineissa. Se on oikeasti ihan elävä vaikka näyttääkin muoviseltä kököltä.
Jenna ja biisoni joka oli isompi kun osasimme kuvitella.

Museokierroksen jälkeen kaikilla alkoi olla nälkä, joten lähdettiin vielä randomilla ajelee kattibussilla Barrack Squarelle. Siellä oli tarkoitus käydä syömässä Annalakshmi vegeravintolassa ja tarkistaa paljonko lauttalippu Perthin eläintarhaan maksaa. Yllätys yllätys, se ravintola oli kiinni joten eipä ihan vielä päästykään syömään. Käytiin ihastelemassa läheisen kiinalaisravintolan ruokalistaa, mutta paikan hintataso oli vähän liian korkea meille, joten hyppäsimme kattiin ja ajoimme Northbridgelle. Täälläkin oli hieman ongelmia löytää ravintolaa, kun jostain syystä kaikki olivat kiinni. Onneksi satuttiin vahingossa intialaisravintolan eteen ja päästiin sinne syömään. Ruokakin tuli nopeasti, kun olimme paikan ainoat asiakkaat.

Barrack Square ja kiinalaisravintola (vasemmassa laidassa), jossa melkein kävimme.

Ruoka oli mielestäni ihan hyvää. Söin Chicken Currya, joka oli varmaan mausteisin ruoka jota olen vähään aikaan syönyt. Juuri sopivan tulista. Annokset olivat sinällään aika pienet, mutta yllättävän täyttävät. Aika paljon jäi yli ja näin jälkikäteen harmittaa kun ei otettu tähteitä mukaan. Oltais voitu syödä niitä täällä sen ainaisen leivän sijasta...

Intialaista ruokaa.
 Ravintolareissun jälkeen lähdettiin kävelemään kohti hostellia. Sää on tänään ollut aika tuulinen ja tässä vaiheessa pilviä oli kertynyt taivaalle sen verran että katsotiin parhaaksi vältellä sadetta. Matkalla saatiin tähtisadetikku piristykseksi joltain tyypeiltä, jotka jakoi niitä niiden läksiäisten kunniaksi. Meille toivotettiin hyvää uutta vuotta samalla, kun tyypit eivät tienneet millon he ovat tulossa takaisin. Mutta edelleen on vaikea kuvailla ihmisten hyväntuulisuutta täällä. Tämäkin juttu piristi kummasti päivää, vaikka se ei tuon ihmeellisempi ollutkaan :)

Happy new year everybody!

Loppuilta todennäköisesti vietetään ihan hostellilla... Sää ei näytä kovin aurinkoiselta ja sadettakin on varmaan luvassa.

P.S. Blogin kuvat on jatkossa hieman isompia niin ei tarvii suurennuslasin kanssa niitä tihrustaa.